De fleste virksomheder har brug for at nå ud til deres kunder, når de skal sælge deres varer og tjenesteydelser. Vi lever i en digital tidsalder, hvor det burde være nemmere end nogensinde før. Men faldgruberne er store, for i dag sender mange danske virksomheder og offentlige myndigheder milliarder af kroner ud af landet:

Det er penge, der aldrig nogensinde kommer tilbage for at arbejde i den danske økonomi og for det danske velfærdssamfund.

Når Facebook, Google eller YouTube modtager dine reklamemidler, så går de ikke til danske jobs. Pengene kanaliseres videre til Irland og herfra til USA, hvor de i den sidste ende lander hos en gruppe bagmænd, der i dag er blandt verdens rigeste.

Når vi eller andre danske medier modtager dine reklamemidler, så ansætter vi medarbejdere, køber biler, får malet huse, bestiller mad, handler i det lokale supermarked og meget, meget mere. Derfor er det også paradoksalt, når danske virksomheder annoncerer på et udenlandsk internetsite. Danske virksomheder fører dermed pengene ud af dansk og dermed egen økonomi. Ved at allokere egne reklamemidler primært til danske medier, er man med til at gøre den kage, som vi alle spiser af i det danske velfærdssamfund, større.

Annoncemarkedet skal være frit. Derfor skal de udenlandske virksomheder også have lov til at tjene deres penge. Desværre sker det ikke på lige vilkår, fordi de har ofte skattemæssige fordele og få reelle omkostninger (udover deres datacentre).

Danske Digitale Medier A/S er en frontkæmper for og er grundlagt på princippet om, at man skal kunne drive medier uden betalingsmur og støtte fra staten. Det gør vi, fordi der er milliarder af kroner på annoncemarkedet.

Vores partnere er virksomheder, der støtter dansk erhvervsliv, og som ønsker at skabe et dansk økosystem på annoncemarkedet. Partnerne er ikke interesserede i politisk indblanding, men ønsker at alle danske brancher bliver bevidste om økonomien i den digitale tidsalder. Samtidig sender de et klart signal om, at de støtter det danske arbejdsmarked, det danske skattesystem, de danske virksomheder og dermed det danske velfærdssamfund som helhed.

Det handler om at øge bevidstheden om, at danske virksomheder støtter udviklingen af det danske velfærdssamfund ved annoncemæssigt at støtte danske digitale og ikke-digitale medier.